Jste hrdým majitelem kočky? A chodíte s ní pravidelně každý rok na preventivní prohlídku? Pokud jste odpověděli ano na obě otázky, gratulujeme vám i vaší kočce. Pokud ne, věděli jste, že kočka může být nemocná, i když nemá žádné příznaky? Doporučujeme vzít svou kočku jednou ročně na preventivní prohlídku, aby se odhalilo případné onemocnění.

Prokažte své milované kočičce lásku, zavolejte nám a NECHTE SVOU KOČKU VYŠETŘIT v týdnu od 29. 10. do 2. 11. 2018!

MILNÍKY V ŽIVOTĚ KOČKY

1.KOŤÁTKO

Koťátko, malý zázrak přírody. Během následujících měsíců projde jeho křehké tělo neuvěřitelnými změnami, až se z něj stane nádherná kočka.

2.KASTRACE

Kočky mají úžasnou schopnost reprodukce. Kočka je schopna být znovu gravidní už 2 týdny po porodu a během kojení předešlého vrhu. Kastrace je chirurgický zásah pod celkovou anestezií, obvykle se vykonává před nástupem puberty v 6-7 měsících, ale může se provést kdykoli během života zvířete.

3.DOSPĚLÁ KOČKA

Kočky – nádherná stvoření a nenapodobitelní lovci s neuvěřitelným šarmem, který neváhají použít, kdykoliv chtějí něčeho dosáhnout.

4.SENIOR

Kočky jsou ve svých nejlepších letech života skutečně nádhernými stvořeními. Stojí však za to ověřit si, jestli jsou opravdu tak zdravé, jak vypadají.

PROČ JE DŮLEŽITÉ CHODIT SE SVOU KOČKOU PRAVIDELNĚ K VETERINÁŘI?

Preventivní prohlídky jsou u koček zvlášť velmi důležité. Důležitost těchto prohlídek se stupňuje v souvislosti s narůstajícím věkem kočky. Mnoho onemocnění probíhá skrytě, tedy tak, že na kočce nic nepostřehneme. V organismu se však mohou odehrávat změny, které mohou být velmi závažné a pokud se včas neodhalí a nepřistoupí se k léčbě, mohou mít až tragické následky.

Především u stárnoucích jedinců je třeba pravidelně kontrolovat zdravotní stav, i když stárnutí samo o sobě je fyziologické a nejedná se o onemocnění. Některá onemocnění se však vyskytují častěji u stárnoucích zvířat. Stárnutí probíhá uvnitř buněk a to, co vidí majitel u zvířete navenek, je minimum z toho, co se odehrává v organismu. Majitel vidí, že kočka mírně zešedivěla, zakalil se jí zrak, mírně nedoslýchá, více spí a je méně aktivní. U kočky však probíhají změny na metabolické a imunologické úrovni, což může výrazně ovlivnit její zdravotní stav. Tyto změny se dají odhalit jen důkladným klinickým vyšetřením u veterinárního lékaře. Proto neodkládejte návštěvu u svého veterinárního lékaře a dohodněte si preventivní prohlídku pro svou kočku ještě dnes.